کانون شماره 4 اهواز در سال 1364 در کوی اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز ، فعالیت خود را آغاز نمود.

ساختمان این مرکز که یکی از منازل ویلایی دانشگاه می باشد، برای بهره براری فرهنگی به کانون پرورش فکری واگذار گردید ( به صورت امانی).

این ساختمان به مساحت 12 متر مربع و داراری  دو سالن مطالعه برای برگزاری فعالیت های فرهنگی، دو اتاق برای تشکیل کلاسهای ادبی و هنری ،یک آبدار خانه ، یک انباری و یک سرویس بهداشتی می باشد.

همچنین این مرکز به یک باغچه اختصاصی و فضای سبز عمومی دسترسی نزدیک دارد.

فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی مرکز از همان سال تاسیس به صورت دایم برقرار گردیده و اعضای دختر و پسر کودک و نوجوان در روزهای تعیین شده در فعالیت های مرکز مشارکت داشته و دارند.

 هم اکنون این مرکز با داشتن مجموعه ای از   7839    جلد کتاب در بخش کودک و نوجوان و مرجع آماده خدمت به عزیزان می باشد.

خدمات مرکز:

-کارگاههای ادبی و هنری برای مخاطبین 6 تا 18 سال در فضای مجازی و کلاسهای برخط. کارگاه شعر وداستان و آموزش خط تحریری .

-اجرای فعالیتهای فرهنگی عمومی ویژه اعضای حقیقی و برخط.

-مرکز خدمات فراگیر ندارد.

روز و ساعت فعالیت: یک شیفت. از ساعت 8تا 13. همه روزه به جز ایام تعطیل

پرسنل: 1 مربی مسول. 1 مربی ادبی پاره وقت. 1 مربی خوشنویسی پاره وقت. 1 مربی نقاشی پاره وقت. 1 خدمات

شرایط عضویت: داشتن حداقل 6 سال تمام  تا پایان 17 سالگی

پرداخت شهریه : در حال حاضر تمام ثبت نام ها از طریق کا پی اف صورت می گیرد و شهریه متناسب با کلاس درخواستی عضو، متغیر است.

نشانی :اهواز. اتوبان گلستان. دانشکده علوم پزشکی. کوی استادان . نبش خیابان نرگس . مرکز 4 اهواز

تلفن ثابت : 33738279- 061

   مربی مسول: مرجان ظریفی

 

اخبار مرکز:

 

لیست اخبار صفحه :69
در یک اثر ادبی، آنچه نباید بنویسم به‌اندازه‌ی آنچه می‌نویسیم اهمیت دارد
سمیرا قیومی نویسنده کودک و نوجوان

در یک اثر ادبی، آنچه نباید بنویسم به‌اندازه‌ی آنچه می‌نویسیم اهمیت دارد

سمیرا قیومی نویسنده کودک و نوجوان معتقد است: یکی از نکات مهم در نوشتن این است که در انتخاب کلمه‌ها و عبارات صرفه‌جویی کنیم و اگر فرض کنیم هر نویسنده یک کیسه کلمه در اختیار دارد، باید نکته‌سنجی و دقت نظر این را داشته باشد که در بهترین جا و به بهترین شکل خرجشان کند.

شعر باید اندیشه و حکمت داشته باشد
اسماعیل اله دادی شاعر و نویسنده کودک و نوجوان

شعر باید اندیشه و حکمت داشته باشد

اسماعیل اله دادی شاعر و نویسنده کودک و نوجوان معتقد است: در مواجهه با شعر، مخاطب باید به تفکر واداشته شود و کلمه‌ها و ترکیبات او را به سمت اندیشه‌ی اثر رهنمون سازند.

مستقیم‌گویی یک آسیب جدی برای شعر است
محبوبه بزم آرا شاعر و نویسنده

مستقیم‌گویی یک آسیب جدی برای شعر است

محبوبه بزم آرا شاعر و نویسنده، معتقد است: مستقیم گویی یک آسیب جدی برای شعر است و در سرایش شعر باید دست به روایت حس منحصربه‌فرد درونی بزنیم زیرا شرح تجربه‌هایی است که شاعر به کمال زیسته و موجب خلاقیت و منحصربه‌فرد بودن اثر او می‌شود.

نگاهِ شاعرانه  ، باید منحصر به فرد باشد
محسن حسینی شاعر و نویسنده

نگاهِ شاعرانه ، باید منحصر به فرد باشد

محسن حسینی شاعر و نویسنده لرستانی معتقد است: آنچه در سرودن شعر اهمیت ویژه ای دارد، زاویه ی دید، نحوه ی برخورد با موضوع و نوع گفتن است که باید منحصر به فرد باشد.

تخیل یکی از بال‌های مهم نویسنده است
حسین عباس زاده نویسنده و منتقد ادبی

تخیل یکی از بال‌های مهم نویسنده است

حسین عباس زاده نویسنده و منتقد ادبی معتقد است: یک نویسنده اگر تخیل خوب داشته باشد می‌تواند عملکرد خوبی در وادی نوشتن داشته باشد.


شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت